Teniski lakat – Lateralni epikondilitis

Teniski lakat, poznat i kao lateralni epikondilitis, predstavlja uobičajenu sportsku povredu koja se javlja kao rezultat prekomernog opterećenja mišića podlaktice i zgloba šake. Iako se naziv povezuje sa tenisom, ova povreda može se javiti i kod drugih aktivnosti koje zahtevaju intenzivno korišćenje ruku i šake, poput dizanja tegova, radova u bašti ili bavljenja drugim sportovima. Teniski lakat pogađa ljude različitih uzrasta i nivoa sportske aktivnosti, a simptomi uključuju bol, osetljivost i otok na spoljnoj strani lakta, posebno prilikom savijanja i ispravljanja šake.

Kako dolazi do ovoga?

Uzroci teniskog lakta mogu biti različiti, ali najčešće dolazi do oštećenja i upale mišića podlaktice sa spoljne strane lakta usled preteranog opterećenja ili ponavljajućih pokreta koji uzrokuju stres na zglobu šake. Povreda se može javiti i usled loše tehnike izvođenja određenih aktivnosti, nedostatka zagrevanja ili nedovoljnog istezanja mišića pre vežbanja.

Često ponavljane jake koncentrične i statične kontrakcije koje se iznova i iznova ponavljaju, dolazi do hronične napetosti na pripoju tetive za kost- enteza, samim tim smanjenu vaskularizazaciju tog dela, posledično će doći do – entezitisa. Takođe hipreplazija fibroblasta na tom mestu onemogućava prirodno zarastanje i dovodi do upalnog procesa.

Može se javiti kod zanimanja kao što su: automehaničari, serviseri, stomatolozi, kuvari, hirurzi, programeri….

Klinička slika teniskog lakta

Simptomi teniskog lakta obično se razvijaju postepeno i uključuju bol, osetljivost i otok na spoljnoj strani lakta, koji se mogu pojačati prilikom dodatnog opterećenja ruke ili šake. Bol može biti prisutna tokom aktivnosti koje zahtevaju stisak šake ili istezanje mišića podlaktice, otežavajući obavljanje svakodnevnih aktivnosti i sportskih vežbi.

Kako tretirati ovo stanje?

Lečenje teniskog lakta često uključuje kombinaciju različitih terapijskih pristupa, među kojima su odmor, primena protivupalnih lekova, fizikalna terapija i vežbe istezanja i jačanja mišića podlaktice. Fizikalna terapija igra ključnu ulogu u rehabilitaciji teniskog lakta, jer stručni terapeuti mogu prilagoditi program rehabilitacije individualnim potrebama svakog pacijenta kako bi se ublažila bol, poboljšala funkcija i sprečila ponovno javljanje povrede.

U našoj ordinaciji za fizikalnu terapiju, tim stručnih terapeuta pruža sveobuhvatnu podršku pacijentima sa teniskim lakatom, koristeći najnovije terapijske tehnike i modalitete kako bi omogućili brz oporavak i povratak na normalne aktivnosti bez bola. Pored terapijskih intervencija, naš tim takođe pruža edukaciju o prevenciji povreda i upotrebi pravilnih tehnika vežbanja kako bismo smanjili rizik od ponovne pojave teniskog lakta.

Važno je naglasiti da većina slučajeva teniskog lakta može se uspešno izlečiti uz odgovarajuće lečenje i stručnu podršku. Stoga, ako se suočavate sa simptomima teniskog lakta ili nekom drugom sportskom povredom, obratite se našoj ordinaciji za fizikalnu terapiju radi detaljnog pregleda i individualizovanog plana rehabilitacije. Vaše zdravlje je naš prioritet, i rado ćemo vam pomoći da se oslobodite bola i vratite aktivni i bezbrižan život.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Zakazivanje tretmana

Pozovite nas ili popunite formular ispod i mi ćemo vas kontaktirati. Trudimo se da na sve upite odgovorimo u roku od 24 sata radnim danima.